Formy do odbijania twarzy

środa, 10 stycznia 2018
data:post.title
Często pytacie mnie jak wykonuję twarze swoim figurkom,czy używam foremek do odbijania twarzy i skąd je mam ;)

Dzisiaj podzielę się z wami jak wpadłam na to,by stworzyć własne formy.
Otóż kilka lat temu,kiedy zaczynałam co raz bardziej poświęcać swój wolny czas na tworzenie aniołów i innych figurek postanowiłam,że stworzę własne formy do odbijania twarzy.

Zaczęłam szukać informacji jak wykonać formę krok po kroku. Nie chciałam wykonywać formy odbijając twarz lalki ze sklepu,ponieważ nie byłaby to moja własna forma ;)

Wiedziałam,że najpierw będę musiała nauczyć się rzeźbić twarz z glinki polimerowej.
Zaczęłam więc uczyć się rzeźbienia małych twarzy.

Pamiętam jak pełna optymizmu usiadłam do nauki,wszystkie materiały potrzebne do rzeźby miałam pod ręką. Szczęśliwa ,że sama wyrzeźbię sobie prototyp twarzy do stworzenia własnej formy,nie miałam pojęcia jakie to trudne.

Zanim nauczyłam się rzeźbić twarz,która mi się spodobała minęło na prawdę kilka dni...
Uczyłam się korzystając z Pinteresta i filmików na You Tube.

Pamiętam swoje zdziwienie kiedy wykonywałam pierwsze próby,przecież na filmiku wyglądało to na takie proste! ;)

Kiedy uznałam,że taka twarz mi się podoba i będzie odpowiednia do moich figurek, zaczęłam szukać silikonu do tworzenia form.
Świetnie nadaj się do tego dwuskładnikowa masa silikonowa,którą ugniata się w stosunku 1:1 i po połączeniu mamy masę gotową do stworzenia formy. Odbiłam więc twarzyczkę swojej główki (nad którą tak długo pracowałam ) i w ten właśnie sposób stworzyłam własną formę.

W chwili obecnej mam 4 własne formy,które bardzo ułatwiają mi pracę i szybciej mogę realizować nowe projekty.



Najpierw stworzyłam formę do wykonywania laleczek,których używam do tworzenia świeczników lub figurek ozdobnych,a także aniołów.



Kolejna,to forma,której używam do odbijania twarzy kiedy tworzę anioły,laleczki o bardziej dziecięcych rysach twarzy. 



Kolejna,to forma,której używam do odbijania twarzyczek malutkich syrenek,figurek 
komunijnych,małych aniołeczków, dzieci 



Ostatnią moją formą jest forma maleńka,używam jej do lepienia słodkich  maluszków :) 



Formy świetnie nadają się do pracy z zimną porcelaną,masą solną,modeliną. 
Na prawdę ułatwiają mi pracę i oszczędzają mój czas.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania odnośnie form,zapraszam was do kontaktu w wiadomości na
mojej stronie  TUTAJ .





13 komentarzy

  1. Śliczne są! i widać, że już rączki są wprawione...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne, dużo pracy poświeciłaś aby je dopracować i znaleźć swój niepowtarzalny styl

    OdpowiedzUsuń
  3. SUper! Poświęciłaś dużo pracy, ale teraz masz ułatwienie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Martuś, świetnie sobie poradziłaś;) A ja muszę ,,rzeźbić" twarz samodzielnie. Może i mnie uda się zrobić taką foremkę? Muszę pomyśleć z czego;) Cieszę się, że dzielisz się ,,tajnikami";) Pozdrawiam Cię cieplutko i życzę miłego weekendu;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, odrazu mogę powiedzieć, że to co pani robi jest przepiękne, poprostu nie potrafię tego opisać! Mam małe pytanko, czy robiła pani kiedyś figurki koni? Bo bardzo chciałabym zrobić tylko nie wiem czy ta zimna porcelana utrzyma się na samych drucikach na brzuchu konia czy trzeba dać folię lub czymś innym podtrzymać? Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Beata- jeśli planujesz wykonać konika,który będzie stał,to stelaż wykonałabym z foli aluminiowej. Wszystko zależy też od wielkości figurki. Im większa tym cięższa. Konika jeszcze nie lepiłam,ale jelenia tak- tylko,że mój leżał ;) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź ☺

      Usuń
  6. Masz niesamowity talent. Twoje prace są nietuzinkowe i bardzo fantazyjne . :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, twarzyczki są przepiękne i mam pytanie czy można u Pani kupić taką foremkę twarzy np. chłopca?

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że trafiłam na Twojego bloga bo tworzysz piękne rzeczy!! Jestem pełna podziwu dla precyzji i wykonania!!!Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam czy jest możliwość zakupienia u pani formy do odbijania twarzy chciałabym zacząć przygodę z zimna porcelana ale nie potrafię wyrzeźbić twarzy pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń